ReferNet I Vzdělávací systémy v EU I Novinky z odborného vzdělávání I Zprávy o politice odborného vzdělávání I Analýzy a vizualizace dat I Tematické zprávy I Cedefop I Národní konsorcium
Monitorování vývoje politiky odborného vzdělávání v členských zemích, ať už jde o plnění střednědobých i dlouhodobých cílů stanovených ve strategických evropských dokumentech (např. Doporučení Rady EU o odborném vzdělávání a přípravě či Osnabrücká deklarace z roku 2020), nebo o plnění cílů národních strategických dokumentů, přináší důležité informace pro tvůrce politik na evropské úrovni a současně i příležitost pro poskytování zpětné vazby v rámci ročních cyklů Evropské komise (tzv. evropský semestr). Sledování vývoje přináší užitek také tvůrcům národních politik jednotlivých členských zemí, kteří tak mohou najít poučení či inspiraci. Cedefop proto v roce 2023 představil online nástroj, který je bohatým souborem národních strategií, akčních plánů, právních aktů, nařízení a praktických opatření v oblasti odborného vzdělávání a přípravy a celoživotního učení v členských státech EU, na Islandu a v Norsku.
Vývoj politik odborného vzdělávání
- Vývoj politik v oblasti odborného vzdělávání a přípravy v Evropě
- Časová osa politik odborného vzdělávání v Evropě
- Vývoj politiky odborného vzdělávání v ČR 2015-2019
Novinky o českém odborném vzdělávání
2024
- Pilot recognition of international ICT certificates in ‘Maturita exam’ profile
- New education priorities for 2023-27
2023
- Changes to the Act on Pedagogical Staff
- Unveiling the innovative e-shop to boost digital skills training
- Aligning job descriptions and VET curricula to labour market needs
2022
- New programme for school headteachers
- Integration of Ukrainian refugees in VET and the labour market
- Piloting the new concept of the Maturita exam
2021
- Possibility to gain two qualifications at two different EQF levels in one study cycle
- Study outlines opportunities for stronger involvement of trade unions in VET
- Obtaining vocational qualifications in the course of IVET programmes
- New education strategy 2030+
- Covid-19 crisis prompted change in distance learning legislation
2020