Proč je třeba se ve světě potýkajícím se s onemocněním covid-19 zaměřit na interakci mezi pracovními místy, prací a učením, vysvětluje stručná zpráva Cedefopu.

Covid-19 a doporučované udržování sociálního odstupu nečekaně vpadly do probíhajících strukturálních změn, které s sebou přinesla čtvrtá průmyslová revoluce. A přestože uspokojování poptávky po dovednostech bylo na seznamu priorit zaměstnavatelů i tvůrců politik již dlouho, investice do lidských zdrojů v komplexnější podobě se začaly jevit jako stále naléhavější: s tím, jak evropské ekonomiky opět začínají nabírat na rychlosti, se znovu rozbíhá poptávka po talentech. 

Zatímco svět hledá způsob, jak přejít do postpandemické reality, v mnoha evropských podnicích dochází k výrazným změnám. Cedefop (Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání) ve své stručné zprávě přináší pohled na to, jak tyto změny do budoucna ovlivní organizaci práce, vztahy mezi zaměstnavateli a zaměstnanci a opatření upravující výkon zaměstnání a profesního vzdělávání.

Přečtěte si celou stručnou zprávu Cedefopu Náš pohled na učení se mění.


Anotaci připravila Aneta Vencovská, stručnou zprávu přeložila Alena Kadlecová

Briefing note – Shifting our perspective on learning [online]. Cedefop, September 2021 [cit. 2022-03-08].


Zajímá Vás odborné vzdělávání? Podívejte se na novinky z Evropy, které pro Vás připravuje ReferNet Česká republika, a přihlaste se k odběru newsletteru Odborné vzdělávání v Evropě.

 

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více