Problematiku strachu, jeho příznaky a zvládání, zejména v souvislosti s válkou, nám podrobně přiblížila lektorka a terapeutka Kristýna Farkašová z České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání.
Bojí se děti toho, čeho my? Jaké mohou být vnější projevy strachu v chování dětí? Kolik pozornosti tématu dát? Jak mluvit o těžkých, nepříznivých tématech a jak poté pracovat se sebou? Co nás vrací ke klidu?
Těmito tématy nás fundovaně provedla lektorka, terapeutka a krizová interventka Kristýna Farkašová.
Mgr. Kristýna Farkašová se třetím rokem intenzivně vzdělává v odborném výcviku zaměřeném na podporu duševního zdraví dětí i pedagogů, poskytovaném ČOSIV ve spolupráci s Norským centrem Østbytunet. Ve své terapeutické praxi se setkává s lidmi, kteří se chtějí dále rozvíjet, ale také s těmi, kteří se nachází v mezních místech svých životů. Po studiu sociální práce absolvovala mj. pětiletý sebezkušenostní výcvik v systemickém přístupu k psychoterapii. Má profesní certifikát pro Poradenství pro pozůstalé, z Enneagram Professional Training Program in the Narrative Tradition, Telefonické krizové intervence i pro Práci s traumatizovaným klientem. Pracovní zkušenosti má z oblasti přímé péče v sociálních službách, se zaváděním Standardů kvality do sociálních služeb, několik let pracovala v Cestě domů – hospicovém občanském sdružení. Píše texty na blogu Laskavá všednost, s kolegou terapeutem tvoří podcast Hovorna.