V dalším podcastu nás Kristýna Titěrová seznámila s rolí dvojjazyčných asistentů pedagoga při začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, s učiteli češtiny jako druhého jazyka a adaptačními koordinátory.
V prvním dílu podcastu s Kristýnou Titěrovou se zájemci mohli dozvědět o fungování obecně prospěšné společnosti META zaměřené na podporu dětí s odlišným mateřským jazykem a jejich rodin, a to především s ohledem na úspěšné zapojení dětí do školní docházky. Část podcastu se také věnovala problematice učení se češtině jako druhému jazyku a úskalím, s nimiž se musí žáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) v českém vzdělávacím systému vypořádat.
Ve druhém dílu podcastu se více zaměříme na podpůrné pozice pro žáky s OMJ, konkrétně na fungování dvojjazyčného asistenta na školách, na učitele češtiny jako druhého jazyka a také koordinátory žáků s OMJ.
Více naleznete na stránkách Zapojme všechny.
Web Zapojmevsechny.cz vznikl v rámci projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B), který realizuje Národní pedagogický institut České republiky. Projekt je spolufinancován EU.