Jak hodnotí čeští učitelé odborného vzdělávání spolupráci s vedením a kolegy? Spolupráce je celkově z hlediska postojů lépe přijímána na soukromých školách. Pozitivní postoj ke spolupráci s vedením mají především začínající učitelé.
Spolupráce coby jedna z podob profesionální praxe učitelů odborného vzdělávání podporuje profesní rozvoj učitelů i kvalitu vzdělávání na středních odborných školách. Usnadňuje zavádění vzdělávacích reforem, inovace ve vyučování a adaptaci učitelů na změny. Otázka, jak může spolupráce podpořit zvládání nových výzev, přesto nebyla v České republice doposud zkoumána.
Analýza dat České školní inspekce (2024), kterou provedli akademičtí pracovníci Univerzity Hradec Králové a České zemědělské univerzity v Praze, patří k prvním počinům mapujícím spolupráci učitelů odborného vzdělávání v českém prostředí. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak učitelé odborných předmětů a praktického vyučování z veřejných a soukromých středních odborných škol hodnotí spolupráci s ostatními učiteli ve škole a s vedením školy v různých fázích své kariéry.
Zajímá Vás, jak se čeští učitelé staví ke spolupráci? Přečtěte si článek o výsledcích šetření
Foto od Amy Hirschi na Unsplash