V novém podcastu hovoří Karel Klatovský, manažer vzdělávacích programů, o tom, jak umělá inteligence proměňuje současné vzdělávání a jak softwarový program chatbot využívá umělou inteligenci k interakci s lidmi pomocí přirozeného jazyka.

Aktuálně se nejvíce hovoří o chatbotech ChatGPT a Bing Chat, které lze využít jako pomocné nástroje i ve školách. Karel Klatovský nabízí několik rad, jak s umělou inteligencí správně komunikovat a jak ji efektivně využívat pro podporu výuky, rozvoj jazykových kompetencí žáků nebo jako zdroj informací pro vlastní vzdělávání.

V podcastu se dozvíte, jak se díky umělé inteligenci proměňuje dnešní vzdělávání a že mnoho škol již delší dobu využívá některé další nástroje s prvky umělé inteligence, jako jsou mobilní telefony nebo internetové překladače. Zjistíte, jak se školy přizpůsobují práci s chatboty a v kterých sférách se nejvíce uplatňují. Karel Klatovský Vám poradí, jak tyto nástroje mohou adekvátně pomoci s vyhledáváním informací na internetu, s přípravou vyučovací hodiny, s ověřením znalostí nebo s tvorbou individuálních úloh pro jednotlivé žáky.

Při poslechu také poznáte další nástroje, které integrují prvky umělé inteligence v běžně používaných aplikacích. Patří sem například textový procesor Microsoft Word, PowerPoint nebo Clipchamp. Hlavní je nemít obavu z jejich využívání, ale snažit se je používat ku prospěchu své práce.

Nechte se inspirovat!


Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme nepravidelně, ale aspoň jednou do měsíce. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty. Podcast vznikl v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.


Web Zapojmevsechny.cz vznikl v rámci projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B), který realizuje Národní pedagogický institut České republiky. Projekt je spolufinancován EU.


Logolink OP VVV

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více