S psychologem Valerijem Seničevem jsme ve dvou podcastech hovořili o tom, jak si osvojit nový jazyk a co nejrychleji se začlenit do nového prostředí, a o podpoře žáků s odlišným mateřským jazykem.

V prvním podcastu se například dozvíme, zda je výhodou, že náš mateřský jazyk patří do skupiny slovanských jazyků, když se chceme učit češtinu. Zjistíme, jestli je lepší studovat celé dopoledne v jazykovém kurzu, nebo jít ven a poslouchat ostatní lidi na ulicích, v parku či obchodech. Zkušený psycholog a kariérní poradce Valerij Seničev nám prozradí, kdo byl v prvních třech letech jeho nejlepší kamarád, a my se můžeme rozhodnout, jestli si takového také pořídíme. Při poslechu také zjistíme, jak moc užitečné je opustit svou sociální bublinu a začít nasávat okolní svět všemi smysly, abychom se cítili co nejpohodlněji a zároveň se nesnažili potlačit svůj původ.

Ve druhém podcastu se dozvíme, jak můžeme z pozice učitele pomoci dětem překonat stesk po domově a najít si přátele v novém prostředí. Také se seznámíme s pojmem kognitivní disonance, který je zde velmi dobře popsán na konkrétních příkladech. Setkáme se zde mimo jiné i se syndromem vyhoření, kterým mohou trpět nově příchozí žáci.


Web Zapojmevsechny.cz vznikl v rámci projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B), který realizuje Národní pedagogický institut České republiky. Projekt je spolufinancován EU.


Logolink OP VVV

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více