Systémový projekt APIV A realizuje pilotní ověření dvoudenního vzdělávacího modulu Case management ve školské praxi II. 

Modul prohloubuje potřebné znalosti a dovednosti pedagogických pracovníků škol/ŠZ pro vedení případu dítěte, kterému je potřeba ve škole věnovat zvýšenou pozornost. Je zaměřen především na komunikaci a spolupráci s institucemi a organizacemi, které se v rámci školského systému se školou setkávají, např. Střediska výchovné péče, OSPOD, neziskové organizace, ŠPZ apod. 

Účastníci se seznámí s možnostmi analýzy sociální situace konkrétního dítěte a plánováním postupu intervence. Nahlédnou principy analýzy konkrétní kazuistiky a výběr a interpretaci potřebných informací k realizaci případové práce. Seznámí se s procesními kroky v rámci plánování navazujících intervencí. Naučí se vytvářet standardizované písemné výstupy (zprávy, úkoly, oznámení). Na konkrétních příkladech si osvojí nutné poznatky pro praxi. Rovněž si osvojí  principy vedení rozhovoru s účastníky v případu (rodič, dítě, úředník OSPOD, soudkyně, policista). V praktické části účastníci zpracují zadaný úkol a představí  jeho řešení s využitím vybraných metod.  

Cílovou skupinou, kterou oslovujeme, a které nabízíme proškolení v rámci pilotního ověření, jsou zejména výchovní poradci, metodici prevence, speciální pedagogové, ale i další pedagogičtí pracovníci škol a ŠZ. 

Kdy: 

9. a 10. 12. 2021 v čase 9.30 – 17.00 prostřednictvím online platformy Zoom. Účast je zdarma.

Přihlásit se můžete do 7. 12. 2021 zde: https://objednavky.nuv.cz/detail/32-projekt-apiv-a-akcni-plan-inkluzivniho-vzdelavani/1864-case-management-ve-skolske-praxi-ii. V případě potřeby kontaktujte koordinátorku Mgr. Michaelu Pechačovou: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


Logolink OP VVV


Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více