Vítězná aplikace týmu #21 pomáhá učitelům organizovat a individualizovat výuku, žákům umožňuje sdílet s učiteli informace k ideálnímu pochopení probírané látky a hodnotit výuku.
Druhý ročník hackathonu DigiEduHack letos proběhl online 9. a 10. listopadu. Zaměřil se na využití chytrých telefonů ve vzdělávání.
Přes sto účastníků z řad odborníků, učitelů i studentů bylo rozděleno do jedenácti týmů.
Vítězem se stal projekt Navigatiq pro učitele a žáky základních, středních škol a gymnázií. Aplikace poskytuje učitelům informace, které jim pomohou kvalitně se připravit na výuku. Během hodiny pak učitelé mohou získávat od žáků zpětnou vazbu k pochopení probírané látky a reagovat na aktuální situaci individuálním přístupem. Po skončení hodiny využijí učitelé získané informace pro optimalizaci výuky.
Druhé místo obsadil chatbot Edu-AI, který má pomoci studentům před přijímacími zkouškami. Chatbot má přehled o tom, co už student umí, látku rozvrhuje do pravidelné výuky a samozřejmě komunikuje přes smartphone, takže je dostupný kdekoliv a kdykoliv.
Třetí místo zaujala profesní sociální síť pro studenty s názvem Conwo – jednoduchá a bezpečná sociální síť pro studenty středních škol, kde se mohou „vzájemně filtrovat“ podle zájmů, zkušeností a znalostí pro společné projekty, a díky tomu sestavit nejvhodnější tým.
Novinkou letošního roku bylo ocenění ve formě mentoringu, které mohly obdržet i týmy mimo stupínek vítězů. Společnost Oracle si pro svůj mentoring vybrala tým Comenio. Microsoft svůj čas věnuje řešení Emotivator a Acer bude dále pracovat s týmem, který vytvořil Red Monster kurz.
Druhý ročník DigiEduHack uspořádala organizace Czechitas společně s Národním pedagogickým institutem České republiky a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Partnery akce byly společnosti Microsoft, Nadace Avast, Acer, Educator, Česko.digital, Oracle, Hardwario, Jihomoravské inovační centrum, Bakaláři, The Global Exec., Grow with Google, Edookit (Unicorn) a O2 Chytrá škola.