Národní pedagogický institut nabízí vzdělávací program zaměřený na podporu dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním vzdělávání

Ucelený vzdělávací program (40 h) realizovaný v rámci pilotního ověření v projektu APIV A – Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem, je tvořen 2 samostatnými, volně navazujícími vzdělávacími kurzy, určenými pedagogickým pracovníkům v předškolním vzdělávání.

Úvodní kurz, Využívání vybraných prostředků alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání I poskytuje účastníkům kurzu základní vhled do situace dítěte s těžce narušenou komunikační schopností a seznamuje se způsoby, postupy, možnostmi v rámci edukace. Teoretický vstup uvádí do problematiky AAK, představuje vybrané metody a techniky AAK, které se dobře uplatňují u dětí předškolního věku, především komunikační systém VOKS. Účastníci si osvojí základní znalosti pro využití komunikační metody VOKS v edukaci dětí s narušenou komunikační schopností, získají praktické dovednosti pro vytváření osobního komunikačního systému VOKS a jádrové slovní zásoby k využití pro každodenní dorozumívání s dítětem.

Navazující kurz, Využívání vybraných prostředků alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání II se zaměřuje na určení vstupní komunikační úrovně, přípravu vhodného komunikačního prostředí a výběr základního slovníku k praktickému rozvoji AAK v běžných situacích v MŠ či přípravné třídě ZŠ pomocí propracovaných komunikačních technik a strategií. Kurz poskytuje ucelený přehled digitálních zařízení, komunikačních programů a komunikačních aplikací pro podporu AAK, představuje komunikační materiály, nástroje a programy k tvorbě těchto materiálů a metodické postupy k jejich využívání pro práci s dětmi s narušenou komunikační schopností. Získané poznatky a dovednosti dokáží absolventi uplatnit při sestavení a aplikaci základního plánu podpory komunikačního rozvoje dítěte.


Termíny a místo konání:

Úvodní kurz I: ve dnech 21. 10. a 22. 10. 2021 od 9:30 do 16:30 hodin; NPI ČR Praha 9. Více informací a přihlášky do 10. 9. 2021

Navazující kurz II: ve dnech 7. 1., 10. 1. a 21. 1. 2022 od 9:30 do 16:30 hodin; NPI ČR Praha 9. Více informací a přihlášky do 7. 11. 2021.

E-mailový kontakt: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více