Nejpozději od 1. září 2025 musí gymnázia zavést nový předmět informatika a začlenit do všech předmětů rozvoj digitálních kompetencí. Jak na to? O tom se budeme bavit se zástupci gymnázií, která už mají s přípravami a výukou první zkušenosti.

Jak seznamovat pedagogický sbor se změnami a jak učitele podpořit, aby využívali technologie ve výuce smysluplně z hlediska oborového obsahu a aby rozvíjeli digitální kompetence žáků? Jakou podporu pro své pedagogy v oblasti digitálních kompetencí považují oslovení ředitelé za nejvhodnější? Jak se daří zajistit kvalifikovanou výuku nové gymnaziální informatiky? Jak ředitelé spolu s pedagogy uvažovali či uvažují o vybavení školy technologiemi a digitálními pomůckami pro žáky? A co by na základě svých zkušeností mohli doporučit vám, které přípravy teprve čekají?


O své zkušenosti se s vámi podělí:

  • Jitka Kmentová, ředitelka Gymnázia Na Zatlance v Praze 5
  • Miroslava Zachariášová, ředitelka Gymnázia J. S. Machara ve Staré Boleslavi
  • Michal Šidák, ředitel Gymnázia a SOŠ dr. Václava Šmejkala, Ústí nad Labem

Hostem je také Daniela Růžičková z NPI ČR, která má na starost obsahovou stránku podpory škol při zavádění změn v oblasti nové informatiky a digitálních kompetencí.

Diskusi moderuje tradičně Josef Dašek, tajemník DigiKoalice.


Živě streamová debata se koná ve středu 31. května od 15 hodin.

Připojit se


EU NPO MSMT

Další aktuality

08. duben 2025

Mezinárodní den Romů a rovný přístup ke vzdělávání

MŠMT a NPI připravily tematický vzdělávací materiál „Síla romských příběhů: Jak obohatit výuku a školní prostředí“, který byl rozeslán školám po celé republice.

Číst více

07. duben 2025

Konference k bezpečnosti ve školách: Prevence a zvládání mimořádných situací ve školách

Na krajském pracovišti NPI v Liberci proběhla 1. dubna 2025 odborná konference zaměřená na bezpečnost ve školách.

Číst více

03. duben 2025

Odhalit problémy se čtením dospělých pomůže příručka pro vzdělavatele

Každý čtvrtý dospělý v Česku má závažné problémy s porozuměním textu. Jak těmto lidem pomoci v rámci vzdělávání a poradenství? Návod přináší publikace zaměřená na rozpoznávání problémů se čtením u dospělých.

Číst více

27. březen 2025

MŠMT vyhlašuje pilotní ověřování modelových školních vzdělávacích programů

Iniciativa má pomoci základním školám s přechodem na revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a poskytnout zpětnou vazbu pro finální úpravy modelových dokumentů.

Číst více

26. březen 2025

Zapojme všechny – Pomůcky do výuky pro práci učitele v heterogenní třídě

V návaznosti na publikaci Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou jsme pro vás připravili sérii pomůcek a praktických tipů určených pro přímou práci učitele v heterogenních kolektivech.

Číst více