V živě streamované debatě u kulatého stolu se budeme zabývat tím, co si lze představit pod pojmem informatické myšlení, jak souvisí s výukou nové informatiky a jak ho můžeme konkrétně rozvíjet.

Debata u kulatého stolu se koná 22. února v 15 hodin.

Pozvání přijaly: Jovanka Rybová, ředitelka ZŠ a MŠ Bohuslavice, Martina Maněnová, vedoucí Oddělení primární pedagogiky, PedF – Ústavu primární, preprimární a speciální pedagogiky Univerzity Hradec Králové, Lenka Pešťálová, učitelka 1. stupně brněnské ZŠ Laštůvka, za NPI ČR Hana Havlínová, didaktička a garantka kurikula 1. stupně.

Další zkušená pedagožka, Jana Kucianová ze ZŠ jazyků Karlovy Vary, bude přijímat Vaše dotazy.


Témata:

  • Co si máme představit pod pojmem informatické myšlení
  • Jak souvisí informatické myšlení s výukou nové informatiky
  • Jak můžeme informatické myšlení konkrétně rozvíjet a v čem se promítá do výuky na 1. stupni ještě dřív, než se ve čtvrtém ročníku začne s novým předmětem informatika
  • Jsou na rozvíjení informatického myšlení připravováni i budoucí učitelé prvního stupně na pedagogických fakultách

Přejít na sledování

Další aktuality

08. duben 2025

Mezinárodní den Romů a rovný přístup ke vzdělávání

MŠMT a NPI připravily tematický vzdělávací materiál „Síla romských příběhů: Jak obohatit výuku a školní prostředí“, který byl rozeslán školám po celé republice.

Číst více

07. duben 2025

Konference k bezpečnosti ve školách: Prevence a zvládání mimořádných situací ve školách

Na krajském pracovišti NPI v Liberci proběhla 1. dubna 2025 odborná konference zaměřená na bezpečnost ve školách.

Číst více

03. duben 2025

Odhalit problémy se čtením dospělých pomůže příručka pro vzdělavatele

Každý čtvrtý dospělý v Česku má závažné problémy s porozuměním textu. Jak těmto lidem pomoci v rámci vzdělávání a poradenství? Návod přináší publikace zaměřená na rozpoznávání problémů se čtením u dospělých.

Číst více

27. březen 2025

MŠMT vyhlašuje pilotní ověřování modelových školních vzdělávacích programů

Iniciativa má pomoci základním školám s přechodem na revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a poskytnout zpětnou vazbu pro finální úpravy modelových dokumentů.

Číst více

26. březen 2025

Zapojme všechny – Pomůcky do výuky pro práci učitele v heterogenní třídě

V návaznosti na publikaci Desatero úspěšné práce s heterogenní třídou jsme pro vás připravili sérii pomůcek a praktických tipů určených pro přímou práci učitele v heterogenních kolektivech.

Číst více