Program pro pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga - podpora žáků se specifickými poruchami chování

Nastavení správného fungování ŠPP a práce s dětmi s SPUCH

Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání

Anotace vzdělávacího programu:

Program je rozdělen na tři části:

1. část programu 

Účastníci budou seznámeni s informacemi týkajícími se fungování ŠPP, s jeho strukturou a možnými pozicemi - výchovný poradce, školní metodik prevence, školní speciální pedagog, školní psycholog, kariérový poradce, sociální pedagog, koordinátor pro vzdělávání cizinců, logoped. Představeny budou možnosti spolupráce s vybranými subjekty - PPP, SPC atd. Bude zdůrazněna úloha školských poradenských zařízení (ŠPZ) a školních poradenských pracovišť (ŠPP) v rámci realizace podpůrných opatření pro žáky se SVP. Pozornost bude také věnována problematice, jak správně uchopit doporučení ŠPZ pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami – výběr informací týkajících se zapojení pracovníků ŠPP, učitelů a asistentů pedagoga (AP) do edukace žáka se SPUCH.

  • Struktura ŠPP, obsazení pozic a jejich definice, spolupráce se ŠPZ
  • Spolupráce školy a školských poradenských zařízení (PPP, SPC, KPPP)

2. část programu 

Představena bude zejména problematika kooperace a spolupráce mezi jednotlivými pracovníky ŠPP, mezi ŠPP, učiteli a AP ve třídě – vymezení jednotlivých kompetencí a metodického vedení AP. Dále pak činnosti AP ve spojení s jeho kompetencemi - náplň práce AP, přímá a nepřímá činnost, spolupráce AP s učitelem, komunikace s rodinou.

  • Možnosti spolupráce s AP, školní poradenské pracoviště a jeho role ve škole

3. část programu 

Dále bude věnována pozornost optimální podobě spolupráce se zákonnými zástupci, konkrétně pak vedení rozhovoru s rodiči, participaci na tvorbě, realizaci a vyhodnocování podpůrných opatření a individuálního vzdělávacího plánu (IVP) u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.

  • Specifické poruchy učení, metody a formy práce se žákem s poruchami učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie.
  • Pozorování a předcházení specifických poruch učení, základy pedagogické diagnostiky v běžné třídě; metody rozvíjení psychických funkcí, které ovlivňují proces osvojování čtení, psaní a počítání (zraková a sluchová percepce, pravolevá a prostorová orientace aj.).  
  • Depistáž - vyhledávání žáků se SVP. Nadaní žáci, specifické poruchy učení a děti s odlišným mateřským jazykem.
  • Pomůcky pro žáky s dyslexií, dysgrafií, dysortografií a dyskalkulií, tvorba pomůcek - doporučení zdrojů

Aktivně budou využívány ukázky z žákovských kazuistik, ilustrativní příklady z praxe a řešení úkolů.

Součástí semináře je diskuze, rozbor a výměna zkušeností mezi účastníky, která bude realizována průběžně.

Závěrečné hodnocení, získávání zpětné vazby účastníků semináře.

Poznámka: Určeno pro odborné pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga s požadovanou pedagogickou kvalifikací

Číslo programu

25-56-14-01

Kód programu

A216

Garant

Mgr. Sylvie Vágnerová

608 083 411
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Školní poradenská pracoviště
Kraje
  • Plzeň
Datum konání

3. června 2025, 08:15–14:15

Cena

1250,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

8

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Eliška Pilíková

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Plzeň, Čermákova 18

icon map pin

MAX účastníků

24

icon map pin

Cílová skupina
odborní pracovníci školních poradenských pracovišť

Poznámka

Určeno pro odborné pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga s požadovanou pedagogickou kvalifikací

Přihlásit se