Program pro pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga - podpora žáků se specifickými poruchami chování
Nastavení správného fungování ŠPP a práce s dětmi s SPUCH
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Program je rozdělen na tři části:
1. část programu
Účastníci budou seznámeni s informacemi týkajícími se fungování ŠPP, s jeho strukturou a možnými pozicemi - výchovný poradce, školní metodik prevence, školní speciální pedagog, školní psycholog, kariérový poradce, sociální pedagog, koordinátor pro vzdělávání cizinců, logoped. Představeny budou možnosti spolupráce s vybranými subjekty - PPP, SPC atd. Bude zdůrazněna úloha školských poradenských zařízení (ŠPZ) a školních poradenských pracovišť (ŠPP) v rámci realizace podpůrných opatření pro žáky se SVP. Pozornost bude také věnována problematice, jak správně uchopit doporučení ŠPZ pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami – výběr informací týkajících se zapojení pracovníků ŠPP, učitelů a asistentů pedagoga (AP) do edukace žáka se SPUCH.
- Struktura ŠPP, obsazení pozic a jejich definice, spolupráce se ŠPZ
- Spolupráce školy a školských poradenských zařízení (PPP, SPC, KPPP)
2. část programu
Představena bude zejména problematika kooperace a spolupráce mezi jednotlivými pracovníky ŠPP, mezi ŠPP, učiteli a AP ve třídě – vymezení jednotlivých kompetencí a metodického vedení AP. Dále pak činnosti AP ve spojení s jeho kompetencemi - náplň práce AP, přímá a nepřímá činnost, spolupráce AP s učitelem, komunikace s rodinou.
- Možnosti spolupráce s AP, školní poradenské pracoviště a jeho role ve škole
3. část programu
Dále bude věnována pozornost optimální podobě spolupráce se zákonnými zástupci, konkrétně pak vedení rozhovoru s rodiči, participaci na tvorbě, realizaci a vyhodnocování podpůrných opatření a individuálního vzdělávacího plánu (IVP) u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami.
- Specifické poruchy učení, metody a formy práce se žákem s poruchami učení – dyslexie, dysgrafie, dysortografie a dyskalkulie.
- Pozorování a předcházení specifických poruch učení, základy pedagogické diagnostiky v běžné třídě; metody rozvíjení psychických funkcí, které ovlivňují proces osvojování čtení, psaní a počítání (zraková a sluchová percepce, pravolevá a prostorová orientace aj.).
- Depistáž - vyhledávání žáků se SVP. Nadaní žáci, specifické poruchy učení a děti s odlišným mateřským jazykem.
- Pomůcky pro žáky s dyslexií, dysgrafií, dysortografií a dyskalkulií, tvorba pomůcek - doporučení zdrojů
Aktivně budou využívány ukázky z žákovských kazuistik, ilustrativní příklady z praxe a řešení úkolů.
Součástí semináře je diskuze, rozbor a výměna zkušeností mezi účastníky, která bude realizována průběžně.
Závěrečné hodnocení, získávání zpětné vazby účastníků semináře.
Poznámka: Určeno pro odborné pracovníky ŠPP a asistenty pedagoga s požadovanou pedagogickou kvalifikací
Číslo programu25-56-14-01 Kód programuA216 |
|
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
3. června 2025, 08:15–14:15
Cena
1250,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|