CESTA KE ČTENÁŘSTVÍ: KRITICKÉ MYŠLENÍ OD PRVNÍHO PÍSMENE
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Anotace vzdělávacího programu:
Základní kurz CESTA KE ČTENÁŘSTVÍ: KRITICKÉ MYŠLENÍ OD PRVNÍHO PÍSMENE v délce 16 hodin nabízí pestrou škálu metod a postupů zasazených do třífázového modelu učení.
Kurz je postaven na prožitkovém učení, účastníci si vše sami vyzkoušejí a prožijí v ukázkových lekcích. Budeme pracovat s texty beletristickými i naučnými. Po prožité lekci bude následovat pedagogická reflexe a analýza hodiny a činností.
Vhodné pro učitelky a učitele MŠ a 1. stupně ZŠ.
Přehled témat výuky a jejich anotace včetně dílčí hodinové dotace:
Modul 1 (4 hodiny)
Třífázový model učení podle pedagogického konstruktivismu – evokace /uvědomění si významu/ reflexe
Práce s naučným textem, Vím – Chci vědět – Dozvěděl jsem se, brainstorming
Práce s narativním textem: metoda Čtení s předvídáním, Poslední slovo patří mě
Modul 2 (4 hodiny)
Metody práce s naučnými texty: tabulka tvrzení, nedokončené věty, čtení s tabulkou předpovědí, záznam odhadu, pětilístek. Práce se složitějším textem – propojení oborů.
Metoda: Vizualizace z obrázků, Skládankové učení
Modul 3 (4 hodiny)
Sdílení zkušeností s vyzkoušenými metodami.
Metoda práce s naučným i s narativním textem, případně s jiným zdrojem informací: Alfabox, Životabáseň; Diamant; Práce s beletristickou knihou.
Příprava na příští setkání s minikonferencí.
Modul 4 (4 hodiny)
Závěrečná minikonference nad materiály účastníků shromážděnými v portfoliu účastníka. Sdílení zkušeností, vzájemná prezentace zdařilých lekcí a postupů; Uznání a otázka; Zhodnocení míry dosažení cílů a stanovení dalších cílů pro profesní růst.
KURZ PROBÍHÁ V TERMÍNECH:
7. 1. 2025, 21. 1. 2025, 4. 2. 2025, 18. 2. 2025, vždy od 14 do 17 hodin.
Z kurzu obdrží účastníci potvrzení o účasti.
Číslo programuA684-03-17-242 Kód programuA684 |
|
Garant
Mgr. Jaroslav Vyskočil, Ph.D.
770 171 665
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
7. 1. 2025, 21. 1. 2025, 4. 2. 2025, 18. 2. 2025, vždy od 14 do 17 hodin.
Cena
3500,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|