Jak rozvíjet historické myšlení u žáků?

Hashtagy: #historickemysleni #badatelskydejepis #dejepis

Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)

Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí

Cíl vzdělávacího programu:

Účastníci vzdělávacího programu si prohloubí znalosti principů historického myšlení a možné metody jeho rozvíjení u žáků během výuky dějepisu a občanské výchovy.

Anotace vzdělávacího programu:

Seznámíme se s principy historického myšlení a jeho čtyřmi klíčovými oblastmi: Proč se události dějí a jaké mají dopady? Jak najít ve složitých procesech logiku? Jak lépe porozumět lidem, kteří žili v minulosti? K čemu nám jsou dějiny užitečné?

Během intervize si vyzkoušíme různé cesty, jak dosáhnout rozvoje historického myšlení žáků a jak takový přístup aplikovat do vlastní výuky se všemi jeho plusy i výzvami.

  1. Seznámíte se s teoretickými východisky historického myšlení, jeho provázáním s novým RVP ZV v dějepisu a se změnou cílů dějepisného vzdělávání.
  2. S pomocí krátkých příkladů z praxe se seznámíte s východisky metod, které lze využít pro rozvoj historického myšlení žáků (badatelská metoda, konstruktivisticky pojaté hodiny, vzdělávací hry apod.).
  3. Na praktických příkladech celých výukových jednotek nebo jejích částí si vyzkoušíte, jak lze rozvíjet jednotlivé principy historického myšlení žáků ve výuce.

Území: Hradec Králové, Jičín

Číslo programu

A316-95-182-242-INT-01

Kód programu

A316

Garant

Ing. Andrea Kotoučková

778 460 917
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Hradec Králové
Datum konání

26. listopadu 2024, 15:00–18:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Pavel Žalský

icon map pin

Místo konání

MS Teams

icon map pin

MAX účastníků

20

icon map pin

Cílová skupina
učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé SOŠ a SOU, učitelé SŠ

Přihlásit se