Jak rozvíjet historické myšlení u žáků?
Hashtagy: #historickemysleni #badatelskydejepis #dejepis
Typ vzdělávacího programu: Intervize (konzultace)
Vstupní úroveň účastníků: pokročilí, mírně pokročilí
Cíl vzdělávacího programu:
Účastníci vzdělávacího programu si prohloubí znalosti principů historického myšlení a možné metody jeho rozvíjení u žáků během výuky dějepisu a občanské výchovy.
Anotace vzdělávacího programu:
Seznámíme se s principy historického myšlení a jeho čtyřmi klíčovými oblastmi: Proč se události dějí a jaké mají dopady? Jak najít ve složitých procesech logiku? Jak lépe porozumět lidem, kteří žili v minulosti? K čemu nám jsou dějiny užitečné?
Během intervize si vyzkoušíme různé cesty, jak dosáhnout rozvoje historického myšlení žáků a jak takový přístup aplikovat do vlastní výuky se všemi jeho plusy i výzvami.
- Seznámíte se s teoretickými východisky historického myšlení, jeho provázáním s novým RVP ZV v dějepisu a se změnou cílů dějepisného vzdělávání.
- S pomocí krátkých příkladů z praxe se seznámíte s východisky metod, které lze využít pro rozvoj historického myšlení žáků (badatelská metoda, konstruktivisticky pojaté hodiny, vzdělávací hry apod.).
- Na praktických příkladech celých výukových jednotek nebo jejích částí si vyzkoušíte, jak lze rozvíjet jednotlivé principy historického myšlení žáků ve výuce.
Území: Hradec Králové, Jičín
Číslo programuA316-95-182-242-INT-01 Kód programuA316 |
|
Garant
Ing. Andrea Kotoučková
778 460 917
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
26. listopadu 2024, 15:00–18:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|