Vzájemně se učit
Jak lépe učit a co s sebou nese jít na to badatelsky
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Vstupní úroveň účastníků: mírně pokročilí, začátečníci, pokročilí
Cíl vzdělávacího programu:
1. Účastníci si ujasní koncept badatelské výuky, na příkladu dějepisu
2. uvědomí si častý miskoncept spojený s badatelskou výukou a tradiční výukou jako výukových opozit
3. vyzkouší si zážitkově v roli svých žáků konkrétní lekci v reálném 45minutovém formátu
4. odnáší si konkrétní a prakticky odzkoušenou lekci, kterou si snáze adaptuje pro svoji výuku
5. pochopí, že badatelská výuka není samospasný typ výuky, a že její aplikace s sebou nese určité výzvy
Anotace vzdělávacího programu:
1. úvod (60 minut)
- uvítací/ seznamovací aktivita (co chápeme badatelskou výukou)
- situace: potřebujeme odučit lekci z dějepisu – povede se to lépe, pokud na to půjdeme badatelsky?
(vysvětlení principů E-U-R a připomenutí obvyklého vymezení bada-výuky vůči tradičnímu-výkladovému pojetí)
2. zážitková zkouška výuky (45 minut)
(lektor jako učitel, učitelé jako žáci)
- bude využita hotová badatelská lekce, na níž si účastníci zažijí badatelské pojetí výuky
3. společná reflexe (90 minut)
- rozbor fází lekce ve strukturované diskuzi (případně po přípravě ve skupinách)
- silné stránky a rezervy
- možnosti a příležitosti: co nabízí výuka zaměřená na rozvoj (historické) gramotnosti
- další výzvy: s čím se musí dále popasovat učitel při zavádění badatelské výuky
Území: Nový Jičín, Frýdek-Místek
Číslo programuA317-95-203-242-SEM-06 Kód programuA317 |
|
Garant
MgA. Jitka Rosenbaumová
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
5. prosince 2024, 15:30–18:30
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|