Modelace školských systémů

Můj pohled na celek - náhled na vlastní situaci z jiných úhlů pohledu

Hashtagy: #modelace #skolskesystemy #ucitel

Typ vzdělávacího programu: Workshop

Vstupní úroveň účastníků: začátečníci, mírně pokročilí

Cíl vzdělávacího programu:

Prostorový model školského systému: Cíl: Účastníci vytvoří prostorový model struktury školského systému s důrazem na identifikaci klíčových aktérů a jejich vztahů (učitelé, žáci, rodiče, vedení školy, komunita). Výstup: Porozumění dynamice systému a jeho praktické aplikaci při porozumění revizi RVP a následné tvorbě ŠVP. Propojení teorie s praxí: Cíl: Účastníci prozkoumají způsoby, jak propojit teoretické modely vzdělávacích systémů s praktickými cíli ve výuce včetně konkrétních kroků k implementaci v ŠVP.

Výstup: Návrh konkrétních kroků, jak zavést nové metodické přístupy v rámci ŠVP na základě modelu. Identifikace problémů ve školním prostředí: Cíl: Pomocí principů konstelací účastníci identifikují klíčové oblasti zlepšení ve vztazích mezi učiteli, žáky, rodiči a vedením školy. Výstup: Diskuze a zpracování seznamu konkrétních problémů a návrhů na jejich řešení. Změna vnitřního obrazu reality: Cíl: Účastníci se zaměří na své vlastní vnímání školního prostředí a na změnu vnitřních obrazů, které mohou ovlivnit jejich přístup ke konfliktům a spolupráci. Výstup: Reflexe, jak osobní nastavení ovlivňuje efektivitu jejich pedagogické praxe, a návrh na zlepšení komunikace a spolupráce. Implementace nových metod: Cíl: Prozkoumat, jak mohou účastníci použít nové výukové metody při práci s týmem a školní komunitou, s důrazem na prevenci stresu a syndromu vyhoření. Výstup: Plán na zavedení alespoň jedné nové výukové metody či přístupu ve svém pedagogickém prostředí.

Anotace vzdělávacího programu:

Kromě postavení prostorového modelu struktury systému se také zaměříme na to, jak mohou účastníci využít tento náhled při porozumění a práci s revidovaným RVP a tvorbě ŠVP. · Budeme se věnovat propojení teoretických modelů s praktickými oborovými cíli, což umožní lépe porozumět dynamice týmové spolupráce a vztahů v pedagogickém prostředí. · Pomocí principů konstelací si ukážeme, jak identifikovat klíčové oblasti pro zlepšení komunikace a podpory ve vztahu mezi učiteli, žáky, rodiči a širší komunitou. · Tento přístup podpoří efektivnější implementaci nových metod výuky a pomůže předcházet stresu a syndromu vyhoření.

Území: Jeseník, Olomouc, Šumperk

Číslo programu

A318-95-211-251-WS-16

Kód programu

A318

Garant

Bc. Dita Ondrejčáková

777 185 015
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Druh vzdělávání
  • Projekty
  • IPs Kurikulum
Kraje
  • Olomouc
Datum konání

10. února 2025, 14:00–17:00

Cena

0,-Kč

icon map pin

Typ akce

Vzdělávací program

icon map pin

Počet hodin

4

icon map pin

Lektoři
  • Mgr. Miroslava Jirásková, Ph.D.

icon map pin

Místo konání

NPI ČR Olomouc, Wellnerova 25

icon map pin

MAX účastníků

15

icon map pin

Cílová skupina
ředitelé a zástupci škol a školských zařízení, ředitelé škol a školských zařízení, školní týmy (pedagogické sbory škol), učitelé 1. stupně ZŠ, učitelé 2. stupně ZŠ, učitelé gymnázií, učitelé MŠ, učitelé SOŠ a SOU, zřizovatelé, zřizovatelé škol

Přihlásit se