Modelace školských systémů
Můj pohled na celek - náhled na vlastní situaci z jiných úhlů pohledu
Hashtagy: #modelace #skolskesystemy #ucitel
Typ vzdělávacího programu: Workshop
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci, mírně pokročilí
Cíl vzdělávacího programu:
Prostorový model školského systému: Cíl: Účastníci vytvoří prostorový model struktury školského systému s důrazem na identifikaci klíčových aktérů a jejich vztahů (učitelé, žáci, rodiče, vedení školy, komunita). Výstup: Porozumění dynamice systému a jeho praktické aplikaci při porozumění revizi RVP a následné tvorbě ŠVP. Propojení teorie s praxí: Cíl: Účastníci prozkoumají způsoby, jak propojit teoretické modely vzdělávacích systémů s praktickými cíli ve výuce včetně konkrétních kroků k implementaci v ŠVP.
Výstup: Návrh konkrétních kroků, jak zavést nové metodické přístupy v rámci ŠVP na základě modelu. Identifikace problémů ve školním prostředí: Cíl: Pomocí principů konstelací účastníci identifikují klíčové oblasti zlepšení ve vztazích mezi učiteli, žáky, rodiči a vedením školy. Výstup: Diskuze a zpracování seznamu konkrétních problémů a návrhů na jejich řešení. Změna vnitřního obrazu reality: Cíl: Účastníci se zaměří na své vlastní vnímání školního prostředí a na změnu vnitřních obrazů, které mohou ovlivnit jejich přístup ke konfliktům a spolupráci. Výstup: Reflexe, jak osobní nastavení ovlivňuje efektivitu jejich pedagogické praxe, a návrh na zlepšení komunikace a spolupráce. Implementace nových metod: Cíl: Prozkoumat, jak mohou účastníci použít nové výukové metody při práci s týmem a školní komunitou, s důrazem na prevenci stresu a syndromu vyhoření. Výstup: Plán na zavedení alespoň jedné nové výukové metody či přístupu ve svém pedagogickém prostředí.
Anotace vzdělávacího programu:
Kromě postavení prostorového modelu struktury systému se také zaměříme na to, jak mohou účastníci využít tento náhled při porozumění a práci s revidovaným RVP a tvorbě ŠVP. · Budeme se věnovat propojení teoretických modelů s praktickými oborovými cíli, což umožní lépe porozumět dynamice týmové spolupráce a vztahů v pedagogickém prostředí. · Pomocí principů konstelací si ukážeme, jak identifikovat klíčové oblasti pro zlepšení komunikace a podpory ve vztahu mezi učiteli, žáky, rodiči a širší komunitou. · Tento přístup podpoří efektivnější implementaci nových metod výuky a pomůže předcházet stresu a syndromu vyhoření.
Území: Jeseník, Olomouc, Šumperk
Číslo programuA318-95-211-251-WS-16 Kód programuA318 |
|
Garant
Bc. Dita Ondrejčáková
777 185 015
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
10. února 2025, 14:00–17:00
Cena
0,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|