Cíle výuky, reflexe - sebereflexe, hodnocení
Typ vzdělávacího programu: Seminář
Anotace vzdělávacího programu:
Cíl: Analyzovat zásadní oblasti významné pro dovednosti učitele, nastavit cíl své výuky, aby byl srozumitelný a přijatelný jeho žákům a vytvářel podmínky reflexi a hodnocení.
Úvod: Představení celkového programu jednotlivých částí, jejich cílů a obsahu. Analýzy konkrétních očekávání a potřeb účastníků.
Pozn. Výstupem je vždy skupinová práce účastníků, společně reflektovaná a analyzovaná.
1) Jak pracovat s cílem výuky a nastavit ho, aby jej studenti přijali, akceptovali.
- Cílování výuky s využitím Bloomovy taxonomie kognitivních cílů (dále B.T.).
- Využívání aktivních sloves daných úrovní B.T. pro plánování cíle výuky.
- Analýza jednotlivých úrovní B.T. z pohledu přijetí cíle žáky a jeho smysluplnosti.
Výstup: Soubor příkladů nastavených cílů výuky s vysokým potencionálem pro přijetí studenty a tvořených dle principů B.T.
2) S.M.A.R.T. cílů – cesta jejich kvality.
- Co udělat pro to, aby byl cíl pro studenty smysluplný, měřitelný, akceptovatelný, realizovatelný a termínovaný.
- Analýza jednotlivých částí S.M.A.R.T.
Výstup: Sestavení cíle výuky a jeho analýza prostřednictvím nástroje S.M.A.R.T.
3) Čím zajistit, aby se studenti podíleli na cílech a obsahu výuky a přemýšleli o nich.
- Analýza přínosu, kdy studenti rozumí cíli svého vzdělávání.
- Aktivace přemýšlení studentů o své výuce a principy podporujících formujících aktivit.
- Zapojení studentů do plánovacích aktivit a jejich potenciál.
Výstup: Podpora postupů, jak ve výuce dosáhnout vysoké míry zapojení studentů do formování jejího obsahu a plánování.
4) Co udělat pro to, aby studenti rozeznali kvalitu a věděli, zda dosáhli cíle.
- Přínosy, kdy studenti rozumí kvalitě své práce.
- Jak dosáhnout vysoké míry studentského porozumění kvalitě.
- Studentům srozumitelná kritéria a indikátory kvality - nástroj reflexe, sebereflexe a hodnocení.
Výstup: Reflexe a sebereflexe na základě srozumitelných kritérií a indikátorů hodnocení, jejich vliv na kvalitu studentské práce, posílení praktických dovedností se sestavováním kritérií a indikátorů.
5) Jak formovat příležitost pro reflexi - sebereflexi, vzájemné hodnocení a sebehodnocení.
- Prostředí reflexe, sebereflexe, sebehodnocení a vzájemného hodnocení.
- Podmínky vytvářející podpůrné prostředí.
- Obsah a struktura navrhovaných forem reflexe, sebereflexe, sebehodnocení a vzájemné hodnocení.
Výstup: Analýza prostředí podporující reflexi, sebehodnocení, včetně obsahové struktury vytvářející potřebnou podporu.
Vzdělávací program je interaktivní s důrazem na aktivní zapojení a vlastní praxi každého účastníka.
V případě, že je program realizován pro jeden pedagogický kolektiv, může vzájemné sjednocení optiky - přístupů a postupů v této problematice a vytvoření standardu na dané škole ve výuce pedagogů přinést lepší vzájemné porozumění a tím i kvalitněji provedené (vzájemné) hospitace, dojde ke zkvalitnění spolupráce i výuky.
Číslo programuA043-03-12-242 Kód programuA043 |
|
Garant
PhDr. Ivana Shánilová, Ph.D.
775 571 608
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
29. listopadu 2024, 9:00–15:00
Cena
1600,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|