Nástroj individuálního přístupu - formativní hodnocení
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Stěžejním obsahem programu je problematika klasifikace a hodnocení v inkluzivním prostředí, tvorba objektivních školních pravidel a kritérií hodnocení žáka a individuální přístup k žákům dle jejich předpokladů a schopností. Bloomova taxonomie vzdělávacích cílů jako předpoklad k hodnocení a k jeho individualizaci, hodnocení jako jeden z faktorů ovlivňující kvalitu vzdělávání, nutnost žákova sebehodnocení, tvorba portfolia žáků. Vzdělávací program se zaměří zejména na formativní hodnocení – popisný jazyk a popisnou zpětnou vazbu.
4 rohy + extrém: zjištění základních prekonceptů účastníků k tématu hodnocení 1 h.
Metodou Kmeny a kořeny (případně Sněhová koule) shromáždíme účastnické prekoncepty
i koncepty k základním pojmům tématu: evaluace, sumativní hodnocení, formativní
hodnocení, SMART, Bloomova taxonomie, kriteriální hodnocení... 1 h.
Učitelovy zásady při hodnocení žáka
Funkce zkoušení a hodnocení
Co vše může učitele při zkoušení a hodnocení žáků ovlivnit. 1 h.
6 podmínek formativního hodnocení
Zpětná vazba - nácvik poskytování popisné zpětné vazby 2 h.
Skupinové vytváření hodnotících kritérií a indikátorů ke konkrétní metodě
Cesta od hodnocení k sebehodnocení žáků – nástroje, pracovní list a portfolia
pro žákovo sebehodnocení ; koučovací rozhovor vedoucí žáka k naplánování dalšího
postupu jeho školní práce a přípravy k dosažení stanoveného cíle 2h
Metoda V-Ch–D a její využití k měření pokroku během vyučovací hodiny 1h.
Číslo programuQ34-03-14-242 Kód programuQ34 |
Číslo akreditaceMSMT-46048/2020-5-110 |
Garant
Mgr. Sylvie Vágnerová
608 083 411
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
14. ledna 2025, 8:30–15:00
Cena
1350,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|