Pedagogická diagnostika v mateřské škole
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Časová dotace vzdělávacího programu je 22 vyučovacích hodin rozložených do tří dnů. Obsahem prvního dne jsou základní informace k tématu pedagogická diagnostika v mateřské škole, téma individualizace vzdělávání, hodnocení v předškolním vzdělávání a práce s portfoliem v mateřské škole. Druhý den se budou účastníci věnovat podrobněji práci s portfoliem a formativnímu hodnocení (formativnímu přístupu k dětem v mateřské škole). Každé téma bude teoreticky uvedeno lektorkou, následovat bude sdílení vlastních zkušeností, kazuistiky, prezentace a ukázky z praxe, ukázky portfolií, aktivní diskuze, odpovědi na dotazy. Obsahem třetího dne jsou témata plánování činností s respektováním pedagogické diagnostiky dítěte, rizika spojená s pedagogickou diagnostikou dítěte a komunikace zjištění z pedagogické diagnostiky se zákonnými zástupci dětí. Poslední blok tohoto dne bude věnován sdílení, reflexi vlastní práce, diskuzi, dotazům a doplňujícím informacím podle potřeb a zájmu účastníků.
Cílem vzdělávacího programu je seznámit účastníky s typy pedagogické diagnostiky, jejími cíli a využitím, s vedením diagnostického portfolia a možnostmi práce s portfolii dětí, s možnostmi komunikace zjištění z pedagogické diagnostiky se zákonnými zástupci dětí. Účastníci si osvojí metodiku na podporu individualizace vzdělávání v mateřské škole. Seznámí se s možnostmi poznávání dítěte, základním hodnocením vývoje a učení dítěte a plánováním jeho dalšího osobnostního rozvoje. Seznámí se s řadou praktických technik formativního hodnocení a dozví se, jak poskytovat efektivní a motivující zpětnou vazbu, jak rozvíjet sebehodnocení a vrstevnické hodnocení jako faktor podpory procesu učení dětí.
Číslo programuS77-02-12-242 Kód programuS77 |
Číslo akreditaceMSMT-21190/2022-4-763 |
Garant
Bc. Andrea Rotová
770 108 898
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
20 a 21. ledna 2025 a 11.února 2025, od 9.00 - 15.00 hod.
Cena
3500,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|