Metody práce se žáky s ADHD
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Vstupní úroveň účastníků: začátečníci
Anotace vzdělávacího programu:
Vzdělávací program je zaměřen na problematiku žáků s diagnózou ADHD. Teoretický úvod zahrnuje stručné vymezení pojmů, popis diagnózy a diferenciální diagnostiku dle současných klasifikací, možnosti a limity ADHD. V praktická části se lektor zaměří na komunikaci s těmito žáky ve škole a v rodině, popsány budou tři základní potřeby, jejichž zformulování vychází z praxe lektora na poli rodinné terapie, a pomocí nichž účastníci lépe porozumí nejen tomu, co dítě potřebuje, ale i jak s ním pracovat, komunikovat a jak se mu přiblížit. Diskutovány budou další aspekty této problematiky, jako jsou například vnitřní a vnější motivace, oceňování, chválení a povzbuzování, odměny a tresty, „nálepkování“ dětí, stanovení jasných a srozumitelných pravidel, vysvětlení fenoménů Golem a Pygmalion efekt, apod.
Podrobný obsah programu:
teoreticky úvod – 2 výukové hodiny
potřeby - základní rozdělení, uvedeni 3 specifických potřeb, práce s nimi. - 2 hod.
praktická práce s potřebami, motivací, nácviky dovedností u sebe i u žáků – 3 hodiny
Závěrečná diskuse s účastníky – 1 hod.
Číslo programu24-56-12-02 Kód programuB58 |
Číslo akreditaceMSMT-239/2022-10-97 |
Garant
Bc. Ivana Lichtenberková
775 863 805
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
29. ledna 2025, 09:00–16:00
Cena
1610,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|