Podpora práce učitelů
Podporujeme pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků.
Pomáháme školám zlepšovat reflektivní praxi v učících se komunitách učitelů. Zaměřujeme se na základní gramotnosti pro každé dítě i každého žáka. Oslovujeme učitele mateřských a základních škol v kampani Gramotnosti pro život – Učíme v souvislostech.
Pravidelně zveřejňujeme blogové články, online motivační videa a další zdroje k rozvoji matematické, čtenářské nebo digitální gramotnosti napříč obory a oblastmi školní výuky. Nechybějí odkazy na konkrétní návody, pracovní listy a další podpůrné nástroje do výuky.
V rámci koncepčních prací je ve spolupráci s 36 pilotními školami a s odbornou veřejností formou akčního výzkumu ověřována práce učitelů při plánování, realizaci a reflexi výuky za pomoci kategorií a jednotlivých složek gramotností popsaných v koncepčním výstupu „Očekávané výsledky učení v gramotnostech“.
Realizujeme popularizační kampaň GRAMOTNOSTI.PRO ŽIVOT (Učíme v souvislostech), kterou motivujeme cílovou skupinu učitelů mateřských a základních škol k rozvíjení gramotností v jednotlivých vzdělávacích oblastech praxe výuky na školách.
Kontakty:
E-mail projektu:
Petr Naske (hlavní manažer projektu):