Nenechte si ujít konferenci věnovanou zavádění moderních výukových metod, která se koná 29. května v Národním zemědělském muzeu v Praze.

Závěrečná akce projektu Moderní aktivizační metody do výuky!, jejímž pořadatelem je VŠCHT Praha, nabídne kromě prezentace klíčových projektových výstupů a vystoupení odborníků v oblasti revize RVP ZV také představení sady nově vytvořených metodických karet pro učitele zaměřených na rozvoj žákovských kompetencí k udržitelnému jednání.

S příspěvkem k propojování formálního a neformálního vzdělávání vystoupí vedoucí tematické oblasti zájmové a neformální vzdělávání NPI ČR Radek Hanuš.


KDY: 29. května 2023

KDE: Národní zemědělské muzeum v Praze


WEBOVÉ STRÁNKY KONFERENCE

ANOTACE PŘÍSPĚVKŮ

REGISTRACE

  • Termín pro ukončení přihlášek na konferenci je 19. května 2023. Celkový počet účastníků je omezen.

Dopolední program

Přivítání a prezentace klíčových výstupů z projektu MAM do výuky!

Za odborný tým vystoupí Mgr. Kateřina Tomešková, Ph.D., vedoucí projektu (ÚEM VŠCHT)

Zdravice

Mgr. Jan Jiterský (MŠMT); PhDr. Jan Holovský, Ph.D. (MK)

Vystoupení hostů

10.00–10.20 prof. Ing. Vladimír Kočí, Ph.D., MBA (Ústav udržitelnosti a produkt. ekologie VŠCHT)

  • Vzdělávání udržitelného rozvoje – důležitá kompetence napříč oblastmi vzdělávání

10.20–10.40 doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D. (PedF UK; NPI – revize RVP ZV, obl. Člověk a příroda)

  • Školní přírodovědný pokus: Mezi nezastupitelnou aktivitou a plýtváním časem i materiálem

10.40–11.00 Mgr. Kateřina Čiháková (Muzeum Říčany; NPI – revize RVP ZV, obl. Člověk a příroda)

  • Učíme o budoucnosti v přírodopise i v muzeu

11.00–11.20 Mgr. Lucie Haškovcová, Ph.D. (GHMP)

  • Eko-ateliér GHMP – edukační potenciál, přesahy k ekologii a environmentu

11.20–11.40 Mgr. Radek Hanuš, Ph.D. (NPI)

  • Pyramida propojování formálního a neformálního vzdělávání

11.40–12.00 doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. (MFF UK)

  • (Ne)obyčejná fyzika (ne)obyčejně rukama a hlavou

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více