U kulatého stolu 25. ledna se setkají pedagogičtí pracovníci ze škol, které vzdělávají žáky s mentálním postižením.

Změny v obsahu informatiky a zavedení digitální kompetence v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání vyvolávají otázky, zda se tyto změny vztahují také na závažněji znevýhodněné žáky s mentálním postižením v základních školách speciálních. Vždyť digitální technologie vstupují i do jejich života – a ve vzdělávání mohou představovat důležitou podporu v procesu učení.

V této souvislosti hovoříme především o tabletech či chytrých telefonech, které pro závažněji znevýhodněné žáky představují dostupnou a snadno přenosnou kompenzační pomůcku. Je potřeba je naučit účelnému využívání digitální techniky v rámci běžného každodenního života, aby nabyté vědomosti byly prakticky a pravidelně využitelné v jejich dalším studijním, pracovním i osobním životě a podpořily je v co nejvyšší míře samostatnosti.

RVP pro obor základní škola speciální sice nebyl revidován, poskytuje však dostatečný prostor pro reakci za změny, které digitalizace do našich životů přináší, a pro aktualizaci výuky informačních a komunikačních technologií.

V debatě u kulatého stolu se o své zkušenosti podělí Lenka Říhová, zástupkyně ředitelky, a Iva Jelínková, ICT koordinátorka ze ZŠS Poděbrady, a Martina Lejsková, třídní učitelka speciální třídy v ZŠ Orlí Liberec.

Živě na YouTube kanálu 25. ledna 2023 v 15 hodin.

Další aktuality

08. listopad 2024

Vydali jsme rozšířenou verzi metodiky pro identifikaci dětí a žáků se sociálním znevýhodněním

Cílem metodiky je pomoci učitelům a poradenským pracovníkům škol identifikovat žáky, kteří mají ve vzdělávání dlouhodobé a významné bariéry vznikající ze sociálně podmíněných příčin.

Číst více

07. listopad 2024

Jak rozvíjet základní dovednosti dospělých: tipy pro vzdělavatele

V Česku dosud neexistuje systematická podpora pro rozvoj základních dovedností dospělých. Tyto dovednosti však nabírají na důležitosti nejen v souvislosti se změnami na trhu práce. Jak mohou pomoci vzdělavatelé dospělých, ukazují české i zahraniční zkušenosti.

Číst více

05. listopad 2024

AI vstupuje na pracoviště: co na to pracovníci?

Umělá inteligence mění evropský trh práce. Jak se k ní staví samotní pracovníci? Jejich pohled na problematiku zjišťoval Cedefop v šetření zaměřeném na dovednosti v oblasti umělé inteligence.

Číst více

04. listopad 2024

Snídaňové kluby mění české školy: Nová příručka NPI ukazuje, jak na to

Snídaňové kluby se stávají nedílnou součástí českých škol. Přicházíme s druhým vydáním metodické příručky, která školám poskytuje podrobný návod, jak snídaňové kluby zavádět.

Číst více

01. listopad 2024

V listopadu vystoupíme na veletrhu středních škol Schola Pragensis

Schola Pragensis představuje prestižní veletrh pražských středních škol, který každoročně pomáhá desítkám tisíc studentů s výběrem jejich další školy. Letos se veletrh bude konat od 21. do 23. listopadu v pražském Kongresovém centru.

Číst více